BALCALI VE FRESENIUS REÇETE TEVZİİ HAKKINDA
Değerli Meslektaşlarımız;
Mesleki dayanışmanın odağı olarak tanımladığımız "Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi Yatan Hasta Dağıtımı" ve "Fresenius Reçetelerinin Dağıtımı" sistemi yaklaşık 5 yıldır devam etmektedir.
Bugüne kadar sisteme Adana Eczacılarının içtenlikle sahiplendiği kanıtlanmıştır. Ancak son zamanlarda oluşan bazı aksaklıkları gidermek için aşağıda hususları hatırlatmakta yarara görmekteyiz.
1-) Size gönderilen reçetelerin, eczanenize gelen diğer resmi reçetelerden tek farkı geliş biçimidir. Fakslanan her reçeteyi, raporları dikkatlice inceleyiniz. Şüphelendiğiniz, eksikleri olduğunu düşündüğünüz her konu için büro ile haberleşip bilgi alınız. Bilgisayardan provizyon alamadığınız reçeteyi ve bulamadığınız ilacı büroya bildiriniz.
2-) Size fakslanan reçeteleri, size belirtilen süre içinde mutlaka büroya ulaştırınız. Bu konu çok önemlidir. Bu süre 1 - 1.5 saattir. Hastaya ilacı zamanında ulaştırmak mesleki, insani ve sistem açısından önem arz etmektedir.
Protokolün 11.maddesine göre 1 nci ve 2 nci gecikmede uyarı , 3. gecikmede kesinlikle sıradan çıkartılacağınızı unutmayınız.
3) Kurum ve reçete seçmek protokol hükümlerine aykırıdır. Fakslanan reçeteler limit ve kurum gözetilerek eşit şekilde dağıtılmaktadır. Protokolün 10. maddesine göre reçeteler fakslandıktan sonra reçete karşılamayı reddetmek ilkinde uyarı, ikincisinde sistemden çıkarılma nedenidir.
4) SSK reçetelerinin dağılımından sonra büronun iş hacmi artmıştır. Limitini dolduran eczaneler reçetelerini bir gün sonra saat 11.00'e kadar bürodan alacaklardır. Katkı payı dekontunu göstermeden ve saat 11.00'den sonra reçetelerini almak için büroya giden arkadaşlarımızın reçeteleri kesinlikle verilmeyecektir.
Adana Eczacı Odası
Yönetim Kurulu