TEDAVİ YARDIMINA İLİŞKİN UYGULAMA TEBLİĞİ'NİN "GÜNÜBİRLİK TEDAVİ" ve "YATAN HASTA" İLE İLGİLİ MADDELERİ HAKKINDA


Değerli Meslektaşlarımız,

- 15 Haziran 2007 tarihinde yürürlüğe girecek olan Tedavi Yardımına İlişkin Uygulama Tebliği' nin "Günübirlik Tedavi" ile "Yatan Hasta" ile ilgili maddeleri aşağıdadır.


2.3. Tedavi kategorileri

Yatarak tedaviler; sağlık kurumlarında yatış ve taburcu işlemi yapılarak uygulanan tedaviler, yatarak tedavi olarak değerlendirilir.

Aşağıda belirtilen ve sağlık kurumlarında yatış ve taburcu işlemi yapılmadan, 24 saatlik zaman dilimi içinde yapılan tedaviler, günübirlik tedavi olarak değerlendirilir.

Günübirlik tedavi kapsamındaki işlemler;

a) Kemoterapi tedavisi,

b) Radyoterapi tedavisi (radyoterapi tedavi planlaması hariç),

c) Genel anestezi, bölgesel anestezi, intravenöz veya inhalasyon ile sedasyon gerçekleştirilen tanısal veya cerrahi tüm işlemler,

ç) Diyaliz tedavileri,

d) İntravenöz ilaç infüzyon uygulaması.

Ayaktan tedavi; yukarıda açıklanan durumlar dışında kalan ve hastaların sağlık kurum ve kuruluşlarında veya bulunduğu yerde yatırılmaksızın sağlık hizmetlerinin sağlanması, ayaktan tedavi olarak kabul edilir.



12.1.2. Yatarak tedavilerde reçetelerin düzenlenmesi

Yatarak tedavilerde hastanede kullanılacak ilaçların hastane tarafından temini zorunludur.

Sağlık kurumlarında yapılan tedavilerde kullanılan ilaçların sağlık kurumunca temin edilme zorunluluğu, resmi sağlık kurumları için Tebliğin yürürlük tarihinden itibaren 120 gün sonra uygulamaya konulacaktır. Bu süre içerisinde; resmi sağlık kurumlarınca çeşitli nedenlerle temin edilemeyen ilaçlar, hak sahiplerinin sağlık karnelerine, reçete düzenleme ilkelerine uyularak yazılması halinde “ECZANEMİZDE YOKTUR, YATAN HASTA” kaşesi basılıp başhekimlik onayı ile temin edilebilir. Sağlık kurumlarında yatan hastalar için düzenlenen reçete muhteviyatı ilaçların rasyonel kullanımını sağlamak amacıyla, eczanelerden dönüşümlü olarak temini hususunda sağlık kurumları, Türk Eczacıları Birliği Merkez Heyeti ile işbirliği yapabilir. Bu şekilde düzenlenen reçeteler 5 günlük maksimum tedavi dozunu geçmeyecektir. Bilahare ilacın hastane eczanesince temin edilememesi ve tedavinin devam ettiği durumlarda “doz” bitiminde yeniden reçete yazılması mümkündür. Ancak, sağlık kurumlarında uzun süre yatarak tedavi gören tüberküloz hastalarına, kullanım dozu belgelenmek kaydıyla l (bir) aylık miktarda tüberküloz ilaçları yazılabilir.

Yatarak tedavilerde kullanılan ilaçlar için, 12.2 nci maddede belirtilen 4 kalem ilaç sınırlaması dikkate alınmaz.



- Tedavi Yardımına İlişkin Uygulama Tebliği'nin "Günübirlik Tedavi" ve "Yatan Hasta" ile ilgili maddelerin paralelinde yayımlanan ilgili yasalar aşağıdaki gibidir.


7 Haziran 2007 PERŞEMBE

Resmî Gazete

Sayı : 26545

KANUN

KAMU İHALE KANUNU VE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ

KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN

 

Kanun No. 5680                                                                                                     Kabul Tarihi : 1/6/2007

             MADDE 1 – 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             "a) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler, il özel idareleri ve belediyeler ile bunlara bağlı; döner sermayeli kuruluşlar, birlikler (meslekî kuruluş şeklinde faaliyet gösterenler ile bunların üst kuruluşları hariç), tüzel kişiler."

             MADDE 2 – 4734 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

             "Çerçeve sözleşme kapsamında mal ve hizmet alımı

             EK MADDE 2 – Sağlık hizmeti sunan idareler bu Kanunda öngörülen temel ihale usûllerini uygulamak kaydıyla sürekli biçimde ihtiyaç duydukları mal veya hizmet alımlarına ilişkin çerçeve sözleşmeler yapabilir ve bu çerçeve sözleşmelere istinaden alım ihaleleri düzenleyebilir. Çerçeve sözleşmenin yapılmasına ilişkin ihalelerde ödenek şartı aranmaz. Çerçeve sözleşme kapsamında temin edilecek mal veya hizmet alımları 13 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendinin (1) numaralı alt bendine göre Kamu İhale Bülteninde ilan edilir. İlanda çerçeve sözleşme kapsamında karşılanması planlanan tahmini ihtiyaç miktarları da gösterilir. Çerçeve sözleşme kapsamında alınacak mal ve hizmetlerden yaklaşık maliyeti eşik değerlerin altında kalan ihaleler ayrıca işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin birinde en az bir defa yayımlanmak suretiyle ilan edilerek duyurulur.

             Çerçeve sözleşmeye taraf olan tedarikçi veya hizmet sunucuları tarafından sunulan teklifler 40 ıncı madde hükümlerine göre değerlendirilerek istekliler, ekonomik açıdan en avantajlı tekliften başlanmak suretiyle sıralanır ve istekli sayısı yirmibeşi geçmemek üzere şartları taşıyan isteklilerin tamamı listeye alınır. Listeye alınan istekli sayısı üçten az olamaz. Teminat alınmasına ilişkin hükümler hariç olmak üzere, ihalelerin sözleşmeye bağlanması hakkında bu Kanunda yer alan hükümler çerçevesinde, süresi yirmidört ayı geçmemek üzere listeye alınan isteklilerle çerçeve sözleşme imzalanır ve sonuçlar Kamu İhale Bülteninde ilan edilir.

             Yapılan çerçeve sözleşme kapsamında mal veya hizmet alımına ihale yetkilisince onay verilmesi üzerine, listede yer alan istekliler imza karşılığı veya posta yoluyla ya da tebligatı daha sonra yapılmak kaydıyla teleks, faks veya elektronik posta ile teklif vermeye davet edilir. Davet yazısına, alım konusu mal veya hizmetin miktarı ile teslim ve ifa şartlarını gösteren bir şartname eklenir.

             İsteklilere tekliflerini hazırlayabilmeleri için en az üç iş günü süre tanınmak suretiyle çerçeve sözleşmeye esas olan teklif bedellerini geçmemek üzere tekliflerini vermeleri istenir. Yazılı olarak verilecek tekliflerin içeriğinin gizliliği ihale saatine kadar korunur ve ihale dokümanında belirtilen hükümlere göre teklifler değerlendirilerek ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenir ve ihale bu teklif sahibinin üzerinde bırakılır. İhalelerin sözleşmeye bağlanmasına ilişkin bu Kanunda yer alan hükümler çerçevesinde kısa sözleşme imzalanır.  

             İstekliler yeterliklerinin devam ettiğini oniki ayda bir belgelendirir. Yeterliği devam etmeyenler ile teklif vermeye davet edildiği  halde iki kez teklif vermeyenlerin çerçeve sözleşmeleri feshedilir.

             Çerçeve sözleşmeye taraf olanların sayısının üçün altına inmesi halinde, mevcut çerçeve sözleşmenin sona erdiği taraflara bildirilir.

             Çerçeve sözleşme yapılmış olması, idareye alım yapma yükümlülüğü getirmez. İdare, çerçeve sözleşme kapsamındaki mal veya hizmet alımlarına ilişkin ihtiyaçlarını bu Kanunda yer alan diğer usûlleri kullanmak suretiyle de temin edebilir. Çerçeve sözleşme kapsamında yapılacak alımlara ilişkin usûl ve esasları tespite Kurum yetkilidir."

             MADDE 3 – 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent ile maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

             "d) İdare ile istekliler arasında belirli bir zaman aralığında gerçekleşecek alımlara ilişkin şartları belirleyen çerçeve sözleşme; bu kapsamda yapılacak alımlarda yükleniciler ile idareler arasında kısa sözleşme,"

             "Çerçeve sözleşme ve kısa sözleşmede belirtilmesi zorunlu olan hususları belirlemeye Kurum yetkilidir."

             MADDE 4 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             MADDE 5 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

6/6/2007



9 Haziran 2007 CUMARTESİ

Resmî Gazete

Sayı : 26547

KANUN

SAĞLIK BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA

KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR KANUN

 

Kanun No. 5683                                                                                                      Kabul Tarihi: 3/6/2007

             MADDE 1 – 13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesine aşağıdaki (j) ve (k) bentleri eklenmiş ve aşağıdaki daireler aynı Kararnameye ekli (1) sayılı Cetvelin "Ana Hizmet Birimleri" bölümüne (11) ve (12) numaralı bentler olarak ilave edilmiştir.

             "j) İnşaat ve Onarım Dairesi Başkanlığı,

             k) Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı,"

             MADDE 2 –181 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki 17/B maddesi eklenmiştir.

             "İnşaat ve Onarım Dairesi Başkanlığı:

             MADDE 17/B – İnşaat ve Onarım Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

             a) İnşaat, onarım, bakım ve bunlara ait kontrol ve koordinasyon çalışmalarını yürütmek.

             b) Mimari proje çalışmalarını yürütmek.

             c) Kamulaştırma işlemlerini yürütmek.

             d) İhtiyaç duyulan hastane, sağlık yerleşkesi gibi sağlık tesislerini ve hizmet binalarını, Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan arazi ve arsaların devri karşılığında ve/veya bedeli Sağlık Bakanlığı bütçesinin ilgili tertiplerine bu amaçla konulan ödeneklerden veya döner sermaye gelirlerinden karşılanmak üzere, düzenlenecek protokol esasları çerçevesinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili araştırma, proje, taahhüt, finansman ve yapım işlemleri konusunda görevli ve yetkili kamu tüzelkişiliğine sahip diğer kurum ve kuruluşlara doğrudan yaptırmak."

             MADDE 3 – 181 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki 17/C maddesi eklenmiştir.

             "Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı:

             MADDE 17/C – Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Temel Sağlık Hizmetleri Kanununun ek 7 nci maddesiyle öngörülen iş ve işlemleri yapar."

             MADDE 4 – 181 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

             "EK MADDE 7 – Bakanlık, insanî ve teknik yardım amaçlı ve geçici süreli olmak üzere yurt dışında sağlık birimleri kurabilir ve işletebilir.

             Bu amaçla görevlendirilen personele yurt dışındaki görevleri süresince gündelik verilmez. Bunlara gittikleri ülkelerde sürekli görevle bulunan ve dokuzuncu derecenin birinci kademesinden aylık alan meslek memurlarına ödenmekte olan yurt dışı aylığının yarısını geçmemek üzere unvanları itibarıyla Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen tutarda aylık ödeme yapılır."

             MADDE 5 – Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Sağlık Bakanlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir.

             MADDE 6 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             MADDE 7 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 8/6/2007


 
(1) SAYILI LİSTE

KURUMU   : SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLTI    : MERKEZ

                                                                                
İHDAS EDİLEN KADROLAR

                                                     KADRO             SERBEST              TUTULU                  
SINIFI          UNVANI              DERECESİ     KADRO ADEDİ  KADRO ADEDİ     TOPLAM

GİH        İnşaat ve Onarım                                                                                                         
              
 Dairesi Başkanı                  1                           1                             -                          1

GİH     Kamu Özel Ortaklığı                                                                                                     
                
Daire Başkanı                   1                           1                             -                          1
                                                          
                                                                                               

                                                     TOPLAM                  2                                                        2


- Konu hakkında TEB'in yazısı aşağıdadır.


 
TÜM ECZACI KAMUOYUNA DUYURULUR

Hastane eczanelerinin ilaç alımını kolaylaştırmak amacıyla yapıldığı iddia edilen, 01.06.2007 tarihinde TBMM’de kabul edilen Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 07.06.2007 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

Sağlık Bakanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ise 08.06.2007 Cuma günü Cumhurbaşkanlığı tarafından onaylanarak, 09.06.2007 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Bu Kanunun, Strateji Daire Başkanlığı’na Kanunla verilmiş görevlerin daha etkin ifa edilebilmesi amacıyla, görevlerin bu Daire Başkanlığından alınarak başka bir birim tarafından yürütülmesinin daha uygun bulunması sonucunda, “İnşaat ve Onarım Daire Başkanlığı” ve “Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı” olmak üzere müstakil Daire Başkanlıklarının kurulmasının gerekli görülmüş olması neticesinde yayımlandığı iddia edilmektedir.

22.07.2006 tarih, 26236 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan “Sağlık Tesislerinin, Kiralama Karşılığı Yaptırılması İle Tesislerdeki Tıbbî Hizmet Alanları Dışındaki Hizmet Ve Alanların İşletilmesi Karşılığında Yenilenmesine Dair Yönetmelik”in “Tıbbî hizmetler dışındaki alanlar: İhale dokümanında belirtilen şartlara uygun olarak, otopark, otel, banka şubesi, restoran, kafeterya, konferans ve kültür merkezi, internet ve iletişim merkezi, eczane, yaşlı bakım evi, kreş, personel servisi, taksi hizmetleri ve benzeri ulaştırma hizmetleri, zayıflama ve diyet merkezi gibi ön proje ile tanımlanacak olan, sağlık tesisi konsepti ile uyumlu alanları” şeklindeki “l” bendi, Türk Eczacıları Birliği ve İstanbul Eczacı Odasının yasal girişimleri neticesinde, 08.05.2007 tarih, 26516 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Tesislerinin, Kiralama Karşılığı Yaptırılması İle Tesislerdeki Tıbbî Hizmet Alanları Dışındaki Hizmet Ve Alanların İşletilmesi Karşılığında Yenilenmesine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile, değiştirilerek, “l” bendinden “eczane” ifadesi çıkarılmıştır. Böylelikle eczanelerin tıbbi alan olarak kabul edilmesi sağlanmıştır.

Eczanelerin tıbbi alan içerisinde tanınması itibariyle, 5683 sayılı Kanunda bahsi geçen kiralama içerisinde eczaneler yer almamaktadır. Hastane eczanelerinin özel kişilere kiralanması gibi bir durum da söz konusu değildir.

Hastane eczanelerinin idaresinin üçüncü kişilere kira karşılığı yaptırılması gibi bir uygulama, 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun Ek 7 inci Maddesinin dördüncü paragrafında yer alan “…Sağlık Bakanlığının kullanımında bulunan sağlık tesislerinin, öngörülecek proje ve belirlenecek esaslar doğrultusunda yenilenmesi; tesislerdeki tıbbî hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi karşılığında, sözleşmeyle gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine yaptırılabilir…” ifadesine ve yürürlükte bulunan “6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun”umuza da aykırıdır.

Söz konusu yasal düzenlemeler sonucunda meydana gelebilecek olumsuzluklara dikkat çekmek ve önlem almak amacıyla, Türk Eczacıları Birliği II.Başkanı Ecz.Ekrem Eşkinat ve Türk Eczacıları Birliği Genel Sekreteri Ecz.Erdoğan Çolak, Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Dr.Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ile görüşme yapmıştır. Yapılan görüşmede, söz konusu Kanun Değişikliklerinin asıl amacı her ne kadar hastane eczanelerinden alınan hizmet kalitesinin arttırılmasına ve hastane eczanelerinin ilaç alımını kolaylaştırmaya yönelik olsa da bu durumun Odalarımız tarafından kurulan yatan hasta bürolarının işleyişine zarar vereceği belirtilmiştir. Konuyla ilgili Birliğimiz tarafından yapılacak olan yazılı başvuruda, hastane eczanelerinin %3.5 sabit iskonto ve 15 günlük geri ödeme süresi ile ilaç karşılaması ve benzeri hususların rekabete aykırı olduğu belirtilecek ve Talimatlarda yer alan çelişkili ifadeler ile uygulamalara aykırı olan durumlara itirazlarımız sunulacaktır.

Ayrıca görüşmede, 25.05.2007 tarih 26532 sayılı Resmi gazetede yayımlanan Tedavi Yardımına İlişkin Uygulama Tebliği ile Sağlık Uygulama Tebliğlerinde “Günübirlik Tedavi İfadesi”ne itirazlarımız sunulmuştur. Tedavi ifadesinin yatarak veya ayaktan dışında bir tabir ile ifadesinin mümkün olmayacağı, Tebliğde yer alan günübirlik tedavi ifadesinin kullanımının uygun olmadığı yönündeki düşüncemiz, sayın Müsteşar tarafından da kabul edilmiştir. Birliğimiz tarafından Sağlık Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı ve Maliye Bakanlığına yapılacak olan yazılı başvurularımız ile de Tebliğlerde yalnızca “yatan hasta” ve “ayaktan tedavi” ifadelerinin kabul edilebileceği, bunun dışında herhangi bir ifadenin kabul edilemeyeceği belirtilecektir.

Yazılı başvurumuza cevap alınamaması durumunda ise, Yasal itiraz hakkımız olan 60 günlük süre içerisinde, Birliğimiz Hukuk Danışmaları aracılığıyla gerekli yasal işlemler başlatılacaktır.

Tüm üyelerimize duyurulur.



- Güney Bölge Eczacı Odaları tarafından Cumhurbaşkanımıza gönderilen yazı aşağıdadır.


SAYIN
AHMET NECDET SEZER
T.C. CUMHURBAŞKANI
ANKARA

Türkiye’nin tüm il, ilçe ve köylerine dağılmış 26000 serbest eczane düzenli bir şekilde, kesintisiz 24 saat sağlık hizmeti vermektedir.

Bugün serbest eczaneler tarafından verilen eczacılık hizmetlerinde herhangi bir sorun yok iken;

25.05.2007 tarihli 26532 sayılı Mükerrer Resmi Gazetede yayımlanan 2007 yılı Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Sağlık Uygulama Tebliği ve Maliye Bakanlığı Tedavi Yardımına İlişkin Uygulama Tebliği (sıra no.8) nde yürürlük tarihi 15 Haziran 2007 olan iki önemli yeni düzenleme yapılmıştır.

  1. “Günübirlik Tedavi” adı altında getirilen yeni bir tanım ile, hastane polikliniklerinde reçetesi yazılan ilaçların hastane eczanelerince karşılanma zorunluluğu getirilmiştir.

  2. Yatan hasta reçetelerinin (120 gün sonra) serbest eczanelerce karşılanmasını yasaklayan maddeler eklenmiştir.

Bu maddelerin hukuka aykırılığının önüne geçmek amacı ile hükümet ilgili 2 yasayı apar topar TBMM’den geçirmiştir.

Birincisi, 01.06.2007 tarihli TBMM toplantısında kabul edilen, 7.6.2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 5680 sayılı “Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile Kamu İhale Kanununa tamamen aykırı olarak, ilaç alımı yeni bir kriterlere bağlanmıştır. Yirmi dört ay süreli çerçeve sözleşme kapsamında en az üç dağıtım kanalı ile ilaçların tedariki ön görülmektedir.

İkincisi ise, 03.06.2007 tarihli TBMM gündeminde kabul edilen 5683 sayılı “Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile de 181 sayılı Sağlık Bakanlığı’nın görevlerini belirleyen Kanun Hükmünde Kararname’nin 8. maddesine (j) ve (k) bendleri eklenmiş ve Ana Hizmet Birimleri bölümüne (j) bendinde İnşaat ve Onarım Dairesi Başkanlığı (k) bendinde “Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı) eklenmiştir.

Kabul edilen 5683 Nolu Kanunun 3. maddesi, 181 sayılı Kanun Hükmünde Kararname 17/c maddesinin (a) bendinde ise bu Kanunla kurulan Kamu Özel Ortaklığı Daire Başkanlığı’nın görevlendirilen ilki; gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine kırk dokuz (49) yılı geçmemek şartı ile kiralama karşılığı yaptırılacak projeleri düzenlemek olarak belirtilmektedir.

Anayasamızda tanımlanan “Sosyal Devlet” anlayışına aykırı olarak; Sağlık Bakanlığı’nın sağlık hizmetinden çekilmesi, sağlığı özelleştirme anlayışı ile piyasa koşullarına devredilmesinin bir adımı olarak gördüğümüz bu değişiklik Kamu hastane eczanelerinin belirli bir-iki gruba sunulma çabasıdır. Dünyadaki örneklerinde olduğu gibi, hastanelerin yatan hasta reçeteleri hastane eczanesinden; olmadığı takdirde, dışarıda bulunan eczanelerce ( mevcut durumda olduğu gibi) karşılanır. 01.06.2007 ve 03.06.2007 tarihli TBMM gündeminde kabul edilen ve eczacılık mesleğini de çok derinden yaralayacak olan 5680 ve 5683 sayılı Kanunların hayata geçirilmesi olasılığına karşı Yüksek Makamınızın emir görüşlerinize arz ederiz.

Saygılarımızla,

 

4. Bölge Adana Eczacı Odası

8. Bölge Gaziantep Eczacı Odası

14. Bölge Kahramanmaraş Eczacı Odası

25. Bölge Mersin Eczacı Odası

28. Bölge Hatay Eczacı Odası