Değerli Meslektaşlarımız,
Adana Sosyal Güvenlik Merkezi web sayfasında yayımlanan yazı ile;
Sigortalı ve hak sahiplerinin nüfus, tescil, tahsis veya ödeme kayıtlarında meydana gelen değişiklikler Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi’ne (SPAS) aktarılmakta ancak söz konusu sistemde yer alan kayıtlar ve bu kayıtlarda meydana gelen değişikliklerin MEDULA uygulamasına aynı gün içerisinde yansımaması nedeniyle sigortalılarımız ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler sağlık hizmet sunucularında sağlık hizmetlerinden yararlanırken sorunlarla karşılaşabilmekte ve anılan birimler ile Kurum ünitelerinde sıkıntılar yaşanabilmektedir.
Belirtilen sorunun çözümüne yönelik olarak MEDULA Hastane uygulamasında; giriş ekranının sol tarafında bulunan “Evrak İşlemleri” menüsünün altında “Müstehaklık Tekrar Sorgulama” ekranı yer almaktadır. Bu ekrandan ilgili kişinin kimlik bilgisi ile girildiğinde tablodaki kayıt silinip yeniden SPAS sistemindeki güncel bilgiler MEDULA kayıtlarına yansıtılmaktadır.
Eczane uygulamasında ise “Reçete Giriş Ana Ekranında” “Gün İçinde Müstehaklık Sorgusunu Yeniden Yap” kutucuğu işaretlenip “Kaydet” butonuna basıldığında mevcut tablodaki kayıt silinip yeniden SPAS sisteminde yer alan en son güncel kayıtların yansıtılması sağlanarak hatalı kayıtlar düzeltilmektedir.
Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.